Önemli İade durumunda ayıplı mal değil ise kargo ücreti tüketiciye ait! (1.1.2024 itibariyle yürürlükte.)

G3BEN Çevrimdışı

G3BEN 

Yeni Üye
11 Ara 2023
30
34
Her şey bilinçte bitiyor. Burada asıl sıkıntı olan şey alışveriş ve yemek vs sipariş sitelerinden çalınan kişisel bilgiler. Bu bilgiler asıl dolandırıcıların ekmeğine yağ sürdü.
 
slowfood Çevrimdışı

slowfood 

Moderatör
23 May 2022
7,881
Her şey bilinçte bitiyor. Burada asıl sıkıntı olan şey alışveriş ve yemek vs sipariş sitelerinden çalınan kişisel bilgiler. Bu bilgiler asıl dolandırıcıların ekmeğine yağ sürdü.
Tabii ki veri güvenliği ihlali de etken. Ancak asıl sorun oluşabilecek riskleri hesaplamadan değişikliğin yapılması. Kesinlikle keyfiyet nedeniyle iadelerde satıcının zarar görmesini istemiyorum. Ancak çözümü daha detaylı ve kontrollü bir içerikle yasal düzenleme olabilir miydi diye düşünüyorum.
 
G3BEN Çevrimdışı

G3BEN 

Yeni Üye
11 Ara 2023
30
34
Tabii ki veri güvenliği ihlali de etken. Ancak asıl sorun oluşabilecek riskleri hesaplamadan değişikliğin yapılması. Kesinlikle keyfiyet nedeniyle iadelerde satıcının zarar görmesini istemiyorum. Ancak çözümü daha detaylı ve kontrollü bir içerikle yasal düzenleme olabilir miydi diye düşünüyorum.
Ayıplı olmadığı zamanlarda iade kargo bedelini ticaret sitesi üstlenmeli. Zaten aralarında rekabet yok. Müşteri yanında olmaları hem kalite hem rekabet için seviye atlatırdı. Kendi dükkanı olmadan atılan hiç bir üründe ticaret sitesi müşterinin yanında olmuyor maalesef. Amazon dahil. Anca dükkan ile müşteri arasında iletişimi kuran bazen uzatan bir engel durumunda. Her şeyi geçtim devletin bu durumda müşteri değil de şirketlerin yanında olması üzdü ama şaşırtmadı.
 
DragonRush Çevrimdışı

DragonRush 

Yeni Üye
16 Nis 2021
37
33
Kargo sektöründe çalışıyorum. Ürün satın alma ve iade etme sürecinin afedersiniz müşteriler bokunu çıkardı. Aynı ürünün 3 farklı bedenini, 3 farklı rengini olmak üzere toplamda 6-7 tane sipariş verip tek ürünü alıp, diğerlerini iade etmelerinden ve satıcıların bu durumda madur olmalarından dolayı böyle bir karar getirildi. Çünkü Trendyol, Çiçeksepeti, Hepsiburada gibi sitelerden alınan ürünlerin gönderilme zorunluğu var. Göndermemeleri durumunda sözleşme gereği satıcılara para cezası kesmektedirler. Her türlü bu durumda satıcılar madur oluyor. Yani tek ürün satın alan kişilerin ne suçu var diyeceksiniz doğal olarak. Ancak durum böyle kurunun yanında yaşta yanıyor malum..
 
G3BEN Çevrimdışı

G3BEN 

Yeni Üye
11 Ara 2023
30
34
Kargo sektöründe çalışıyorum. Ürün satın alma ve iade etme sürecinin afedersiniz müşteriler bokunu çıkardı. Aynı ürünün 3 farklı bedenini, 3 farklı rengini olmak üzere toplamda 6-7 tane sipariş verip tek ürünü alıp, diğerlerini iade etmelerinden ve satıcıların bu durumda madur olmalarından dolayı böyle bir karar getirildi. Çünkü Trendyol, Çiçeksepeti, Hepsiburada gibi sitelerden alınan ürünlerin gönderilme zorunluğu var. Göndermemeleri durumunda sözleşme gereği satıcılara para cezası kesmektedirler. Her türlü bu durumda satıcılar madur oluyor. Yani tek ürün satın alan kişilerin ne suçu var diyeceksiniz doğal olarak. Ancak durum böyle kurunun yanında yaşta yanıyor malum..
Haklı olabilirsiniz ama mevcut sistemi geliştirmek yerine kanun ve düzeni değiştirerek bir şeyleri yoluna sokmaya çalışmak çok manasız. İsteyen 100 adet de alır 99 adetini geri yollar. Bunda garip bir dueum yok maalesef. Kargo hizmeti veren firmaların çalışanlarına saygısı ve iş kanununa uygun verimli çalışma ortamı hazırlaması en önemlisi iş yükünü hafifletmek için çalışması daha yerinde olur. İşin kargo firmalarının aşırı derecede çalışanına yüklenmesi dışında iade olayının kargo kısmında hiç bir negatif etkisi yok. Arkadaşım da yurtiçi kargo çalışanı ama iş sonrası başka firma adına da ek iş yapıyor günde 12-13 saati buluyor. Asgari ücreti hak gören bu sistem aşılmalı önce.
 
DragonRush Çevrimdışı

DragonRush 

Yeni Üye
16 Nis 2021
37
33
Haklı olabilirsiniz ama mevcut sistemi geliştirmek yerine kanun ve düzeni değiştirerek bir şeyleri yoluna sokmaya çalışmak çok manasız. İsteyen 100 adet de alır 99 adetini geri yollar. Bunda garip bir dueum yok maalesef. Kargo hizmeti veren firmaların çalışanlarına saygısı ve iş kanununa uygun verimli çalışma ortamı hazırlaması en önemlisi iş yükünü hafifletmek için çalışması daha yerinde olur. İşin kargo firmalarının aşırı derecede çalışanına yüklenmesi dışında iade olayının kargo kısmında hiç bir negatif etkisi yok. Arkadaşım da yurtiçi kargo çalışanı ama iş sonrası başka firma adına da ek iş yapıyor günde 12-13 saati buluyor. Asgari ücreti hak gören bu sistem aşılmalı önce.

İşte sorunda burda konuya yanlış taraftan bakıyorsun kargo isinden ziyade satıcının ettiği zarar tarafından bakman daha mantıklı. 100 adet alıp 99 iade yaparsan satılan 1 ürünün parası iade gelen kargoların parasının kat ve kat altında kalıyor. Ne anladım ben o satış işinden? Kargo sirkenin işine geliyor her pakete ayrı para kazanıyor kargo işine bakma sen. Satıcıların biraz bu konuda kollanmasi gerekmekteydi. Öylede oldu. Ayni şekilde trendyolun kendi ürünlerini kendi pazaryerinde satamayacak olması da satıcıların korunmasına yönelik bir adım.
 
Son düzenleme:
G3BEN Çevrimdışı

G3BEN 

Yeni Üye
11 Ara 2023
30
34
İşte sorunda burda konuya yanlış taraftan bakıyorsun kargo isinden ziyade satıcının ettiği zarar tarafından bakman daha mantıklı. 100 adet alıp 99 iade yaparsan satılan 1 ürünün parası iade gelen kargoların parasının kat ve kat altında kalıyor. Ne anladım ben o satış işinden? Kargo sirkenin işine geliyor her pakete ayrı para kazanıyor kargo işine bakma sen. Satıcıların biraz bu konuda kollanmasi gerekmekteydi. Öylede oldu. Ayni şekilde trendyolun kendi ürünlerini kendi pazaryerinde satamayacak olması da satıcıların korunmasına yönelik bir adım.
Katılmıyorum. Satıcının korunması gerekiyor ise bu bedel tüketiciden değil satış platformundan alınmalı. O zaman ben aldığım kazağın görünmeyen yerindeki ipliği fark ettirmeden kopartayım, ayıplı ürün diye geri yollayayım. Vicdan falan konuşmaya gerek yok. Müşreti nezaket sınırlarını aşmadıkça her zaman hajlıdır ilkesine güveniyorum. Dükkan sahibi olmasam da işletmişliğim olduğu için bu şekilde düşünüyorum.
 
Samurai Çevrimdışı

Samurai 

Moderatör
3 Ağu 2021
2,362
39
Kargo sektöründe çalışıyorum. Ürün satın alma ve iade etme sürecinin afedersiniz müşteriler bokunu çıkardı. Aynı ürünün 3 farklı bedenini, 3 farklı rengini olmak üzere toplamda 6-7 tane sipariş verip tek ürünü alıp, diğerlerini iade etmelerinden ve satıcıların bu durumda madur olmalarından dolayı böyle bir karar getirildi. Çünkü Trendyol, Çiçeksepeti, Hepsiburada gibi sitelerden alınan ürünlerin gönderilme zorunluğu var. Göndermemeleri durumunda sözleşme gereği satıcılara para cezası kesmektedirler. Her türlü bu durumda satıcılar madur oluyor. Yani tek ürün satın alan kişilerin ne suçu var diyeceksiniz doğal olarak. Ancak durum böyle kurunun yanında yaşta yanıyor malum..
Ben burada size de hak veriyorum. Mesela kız kardeşim bu dediğinizi yapıyordu. Aynı ürünün rengine veya bedenine karar vermediği için ikisini de sipariş edip, beğenmediğini geri gönderiyordu.
 
DragonRush Çevrimdışı

DragonRush 

Yeni Üye
16 Nis 2021
37
33
Katılmıyorum. Satıcının korunması gerekiyor ise bu bedel tüketiciden değil satış platformundan alınmalı. O zaman ben aldığım kazağın görünmeyen yerindeki ipliği fark ettirmeden kopartayım, ayıplı ürün diye geri yollayayım. Vicdan falan konuşmaya gerek yok. Müşreti nezaket sınırlarını aşmadıkça her zaman hajlıdır ilkesine güveniyorum. Dükkan sahibi olmasam da işletmişliğim olduğu için bu şekilde düşünüyorum.

Malesef ki satış platformu hiç bir şekilde kargo bedeli ödemiyor. Ya satıcı ödüyor ya alıcı. İadelerin tamamını satıcılar karşılıyordu bu olay değişti sadece :) hayırlısı olsun artık bakalım neler olcak bundan sonra

Ben burada size de hak veriyorum. Mesela kız kardeşim bu dediğinizi yapıyordu. Aynı ürünün rengine veya bedenine karar vermediği için ikisini de sipariş edip, beğenmediğini geri gönderiyordu.

Hocam bak 3 çuval Zara markasının tek kişiye ait iadesini yaptığımı biliyorum.. Yüzlerce üründen bahsediyorum hepsi tek tek iade.. Kargo parasından ziyade bunların koyulduğu kutular tekrar kullanılmıyor çöpe atılıyor. Yani bunun ihtiyaçtan ziyade zevke girdiğinde hem fikir olmamız gerekiyor bence :) Kargo parasını kazanıyor o ayrı peki ya Zara ? 😃
 
Son düzenleme:
slowfood Çevrimdışı

slowfood 

Moderatör
23 May 2022
7,881
Malesef ki satış platformu hiç bir şekilde kargo bedeli ödemiyor. Ya satıcı ödüyor ya alıcı. İadelerin tamamını satıcılar karşılıyordu bu olay değişti sadece :) hayırlısı olsun artık bakalım neler olcak bundan sonra
İşte yapılan düzenlemelerle asıl işin bu kısmına bir yükümlülük getirilebilmeli. Satışı yapsın, komisyonunu alsın ancak işlemde bir şekilde tarafta olsun. İthal üründeki sorunda küçük esnaf "Ben bunu ithal ettim, sorununu uzakdoğuda çöz." diyemiyor neticede.

Zaten bu tarafsızlıkları sayesinde ne fatura kesiyorlar, ne sorumluluk alıyorlar, hepsi cebe.
 
Samurai Çevrimdışı

Samurai 

Moderatör
3 Ağu 2021
2,362
39
Ben mesela uzun zamandır e-ticaret yapmayı düşünüyorum fakat satacağım ürünün beden içermemesi yönünde yani ''One Size Fits All'' tarzında olmasına karar verdim. Bir bornoz, kıyafet, yüzük vb. şeyler bedenime uymadı diye iade edilmeye açık ama havlu öyle değil mesela.
 
Geri
Üst Alt